Ugen der gik...for stærkt!!

Det var altså bare lidt sejt :o)

2c5aee17-bb31-4c2b-b37c-5f89e3a62232

Mine ben er stadig ømme efter en laaaaaang løbetur i søndags til Aalborg Halvmarathon. Jeg gjorde det, gennemførte og helt uden at gå så meget som en meter…Jeg LØB hele vejen, det var hårdt synes jeg, men det var altså også lidt fedt. 2 timer og 26 minutter gennem Limfjordstunlen, det var det fedeste ved turen. Alle stoppede op og tog selfies, klappede og råbte ned gennem røret. Videre gennem Nørresundby og over broen, gennem skovdalen og sygehus syd hvor det gik ganske meget op ad bakke ved 12 km og der var en såkaldt bakke spurt (hvorfor forstår jeg ikke :o)), gennem Hasseris og tilbage mod Nordkraft igen. Fuck jeg var ved at give op ved 17 km, men blev da indhentet af fartholdere – 2 søde piger som løb med balloner med forventet tid på –  og fik mod på at løbe de sidste kilometer. På vejen blev af mødt af mine heppere og det hjalp en hel del, især den sidste kilometer, hvor jeg slæbte mine fødder hen mod mål og så min mand og 2 piger heppe med skilte. Emma løb med mig…Da jeg kom i mål var jeg lettet, men også en lille følelse af tomhed. Jeg ville ønske, at jeg ikke havde gjort det alene. Jeg har ikke fortrudt, men så alle dem som havde tilmeldt sig sammen, veninder, eller en løbeklub, ægtefæller osv. Jeg kunne helt sikkert godt gøre det igen, måske ikke lige om hjørnet, men en anden gang. Måske næste år, samme tid samme sted. Og meget gerne sammen med en anden eller flere. Så hvem skal lige med…? En ting jeg ved det er, at jeg aldrig kommer til at løbe et marathon. Forstår ikke at folk kan. Jeg synes at processen med at træne op til sådan et halv marathon var svær og udmattende. Hvis jeg gik på arbejde, tror jeg slet ikke at havde tilmeldt mig. For så skulle jeg bruge mine weekender på at træne og det vil kræve for meget tid. Men nu er det prøvet og jeg gjorde det og er lidt stolt af mig selv. Synes bestemt også at det er en ret sej medalje….under vandet – over fjorden. Nogle som vil med næste år?

Halv marathon var sådan set den sidste dag i det nordjyske. Pigerne og jeg havde hygget i nogle dage og det er så dejligt at være hjemme og nu hvor vi bor i Sverige, længes jeg mere hjem til Nordjylland end nogensinde. Gad vide om vi nogensinde kommer til at bo der igen en dag? En af dagene tilbragte vi i min venindes kolonihave med perfekt vejr. Det var bare så dejligt afslappende og en meget nordjysk følelse, ja det er måske ikke helt til at forklare hvordan det føles, men i hvert fald længtes jeg hjem.

Mandag tog vi hjem med færge fra Frederikshavn til Gøteborg. En lang tur, men det kan lade sig gøre. Der er desværre ingen direkte fly fra aalborg til Stockholm. Synes engang der var, men ikke nu. Så vi eller familie og venner må sejle over eller flyve til København. Så det føles lidt længere væk, men synes det er dejligt, at vi absolut ikke er afhængig af fly når vi skal frem og tilbage. Det betyder en hel del, at vi egentlig bare kan pakke (proppe) bilen og køre. Vi skal bare have booket nogle færgebilletter. Da vi boede i København, sejlede vi også altid over.

Det var faktisk meget dejligt at komme tilbage igen. Da vi kom hjem havde Ida fået sin første indbydelse til sin første fødselsdagsfest hosen dreng fra børnehaven. Så i går stod hun op og tog kjole på med det samme og ville have sat år og være fin, for i dag skulle hun til fest. Dog var festen først kl. 14.30, så hun blev helt skuffet da hun fandt ud af at hun lige skulle vente lidt. Stakkels Ida :o) Jeg tog med og blev lidt og efter en halv times tid så gik jeg og hentede først 2 timer senere! Hun havde haft en fest og ham fra børnehaven gav Ida et stort knus fra vi skulle hjem! Det begynder at blive rigtig godt heroppe og en fødselsdag i det fri med dem hun skal gå i skole med er lige sagen!

I forbindelse med helligdag torsdag, som der også er i Sverige, holder Laurits arbejde altid fri kl 12 dagen før en helligdag! Det måtte vi altså udnytte for børnehaven havde åben som sædvanlig så inden de skulle hentes kl 15. nåede vi lige en lille gåtur i Stockholm centrum og en frokost i det fri på en lækker restaurant! Se det er kvali tid:-)

Denne her weekend er ekstra lang og ekstra dejlig! Vi har nemlig besøg af vores venner og deres 2 skønne børn og vi skal virkelig hygge os og se lidt af Stockholm! Det her er vores sidste weekend i lejligheden! Næste weekend får vi nøglerne til vores længe ventede hus og derefter står den på 2 x 40 års fødselsdag i København!! Der glæder vi os til! Både at få nøglerne men også til at se gamle venner og feste! Børnene skal passes af deres faster imens vi overnatter på hotel:-) ikke så tosset endda!

95f00751-51ea-4ea8-af2a-28f309d8ebff

Rigtig god Kristi Himmelfart og godt Karneval til alle i Aalborg:-)

Knus og kram fra os i Stockholm